Koningsdag Snelschaaktoernooi

Ieder jaar organiseert Schaakvereniging Eijsden op de dag voor Koninginnedag een open snelschaaktoernooi. Deelname is gratis en het prijzenpakket is bescheiden, maar ondanks dat (of misschien juist daardoor) is het elk jaar een gezellig evenement, waar in de loop der jaren al heel wat Limburgse schakers aan hebben deelgenomen. Tot nu toe is het slechts één speler van SV Eijsden gelukt om het toernooi te winnen: Peter Reijneveld, in 2006.

Uitslag Toernooi 2018

Jozef Simenon weer de sterkste snelschaker in Eijsden.

Het Koningsdagsnelschaaktoernooi in Eijsden trok dit jaar 33 deelnemers, een mooi aantal dat alleen eigenlijk net iets te veel was voor het clublokaal van Schaakvereniging Eijsden. Noodgedwongen moest er ook aan de stamtafel in cafe Le Bonheur worden geschaakt, maar gelukkig was dat voor niemand een probleem. Het werd weer een gezellig avondje snelschaken. Na negen rondes waren er twee spelers die acht punten bij elkaar geschaakt hadden: Jozef Simenon en Marcel Winkels. Jozef scoorde iets beter qua weerstandspunten, en dus was de eerste prijs voor hem, net als vorig jaar trouwens. De derde plaats was voor drievoudig winnaar Henk Temmink, die zeven punten haalde.

Een woord van dank is op zijn plaats voor de mensen van De Juiste Z- uit Noorbeek, die hun vaste competitieavond hebben verzet om aan dit toernooi deel te kunnen nemen. Klasse!

Bij deze een link naar de foto's van het toernooi op de website van de Limburgse Schaakbond.

Hieronder de uitslag van het toernooi.