Burgemeester Cortenraad Toernooi

We mogen wel stellen dat dit toernooi het hoogtepunt van het seizoen is. Het Burgemeester Cortenraad toernooi is een schaaktoernooi voor alle basisscholen van de gemeente Eijsden en omstreken.Zodra het niveau voldoende is willen we ook met jullie meedoen aan (bonds-)competities en -toernooien.

Op zondag 22 maart hield Schaakvereniging Eijsden – voor het negentiende jaar alweer- het Burgemeester Cortenraad Toernooi voor scholieren in het basis en middelbaar onderwijs. Het aantal deelnemers was iets lager dan gehoopt, maar met 23 spelers en een schare aan ouders en begeleiders was de zaal van speellocatie Heerlijkheid Breust in Eijsden goed gevuld en werd het een leuke dag.

Er werd traditioneel gespeeld in drie categorieën: basischool beginners, basisschool gevorderden en middelbare school. Het deelnemersveld vormde dan ook weer een gezellige mix van enthousiaste beginners en meer ervaren spelers, onder wie diverse “vaste gasten”. De categorieën basisschool gevorderden en middelbare school werden samengevoegd tot één spelersgroep, maar voor de eindstand uiteraard gesplitst. De prijsuitreiking gebeurde als ieder jaar door de naamgever en warm behartiger van ons toernooi, oud burgemeester Cortenraad.

De beker voor beste middelbare school werd niet uitgereikt, omdat hiervoor minimaal vier deelnemers voor dezelfde school vereist zijn. De beker voor beste basisschool ging naar de Bernard Lievegoedschool, die hiermee ook de wisselbeker voor de derde maal wonnen en die mogen ze dus ook in hun prijzenkast zetten. We danken iedereen die op enige wijze een bijdrage heeft geleverd aan het slagen van het toernooi.

Voor foto's van dit evenement klik op deze link (door Jos Dumont, Cindy Harder en Richard/Leon Vermeij).

De uitslagen

• Basisschool beginners