Schaaklessen voor de jeugd

Heb jij altijd al willen leren schaken of ben je op zoek naar een nieuwe hobby? Schaakvereniging Eijsden geeft schaakles aan kinderen van alle leeftijden!

Wat houden de schaaklessen nou precies in? De schaaktrainers verzorgen schaaklessen aan de hand van de stappenmethode. De stappenmethode bestaat uit maar liefst zes stappen, van stap 1 voor ‘beginners’ tot aan stap 6 voor ‘hoog niveau’. Voor de schaaklessen krijgt ieder jeugdlid van ons een werkboek met opgaven van de stap die wij als schaaktrainers het meest geschikt voor jou vinden. Gedurende het seizoen gaan wij aan de hand van deze werkboekjes jou de uitleg geven en ook de oefeningen gezamenlijk maken. Zodra het werkboekje helemaal behandeld is, mag je op voor je schaakexamen. Wanneer je slaagt, krijg jij van ons een heus schaakdiploma!

Naast het werken met de stappenmethode, ga je ook tegen andere jeugdleden en/of de schaaktrainers schaken. Hierin bieden wij gedurende het seizoen voldoende variatie qua spel. Doorgaans spelen wij onder andere partijen van 10 minuten per persoon, doorgeefschaak of simultaanschaken. Ten slotte streven wij ernaar om ieder seizoen met de jeugdleden aan verschillende jeugdschaaktoernooien in de regio deel te nemen.

Heb je interesse, maar weet je nog niet zeker of je definitief lid wil worden? Geen enkel probleem! Wij bieden ieder jeugdlid drie gratis proeflessen aan. Na deze proeflessen kun je beslissen of je wel of niet lid wil worden van onze schaakclub. Indien je je wilt aanmelden als jeugdlid en/of voor de proeflessen, neem dan eerst contact op met een van de schaaktrainers.

Praktische informatie

Speelavond:      iedere donderdagavond (met uitzondering van schoolvakanties/feestdagen)

Speeltijd:           19:00 uur tot 20:00 uur

Speellocatie:    Café De Raetskelder, Vroenhof 8, 6245BZ te Eijsden